Weekend Liloan - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Jan Meijers - WaarBenJij.nu Weekend Liloan - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Jan Meijers - WaarBenJij.nu

Weekend Liloan

Door: Jan Meijers

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Februari 2013 | Filipijnen, Cebu City

Zaterdag 16 februari

Het eerste volle weekend in de Filipijnen zijn we met de groep naar Liloan gegaan. Deze plaats ligt ten noorden van Cebu City en heeft meer natuur en een schonere lucht dan de stad. We zijn met jeepneys naar Liloan gereden. Het was geen directe rit, dus we hebben een aantal keer overgestapt bij grote winkelcentra. Na een rit van zo'n 2 uur kwamen we in Liloan aan. Het pretpark wat bezochten heette Papa Kit. 's Middags hebben we eerst de zipline gedaan. Een 800 meter lange kabelbaan tussen twee grote torens op twee eilanden. Super vet, je zweeft als een vogel boven het water. Vervolgens hebben we wat rond gewandeld, foto's gemaakt en wat gegeten en gedronken in een barretje. Daarna zijn we gaan zwemmen. Heerlijk schoon en helder water met overal mooie palmen, maar helaas konden we niet in het open water zwemmen, omdat het 's middags laag water was. Gelukkig waren er twee zwembaden, dus we hebben ons heerlijk uitgeleefd. 's Avonds hebben we wat gegeten en zijn we vervolgens in Cebu City op stap geweest. Na de afgelopen week wat te hebben geinformeerd bij de stagelopers op de Adam Jennie's school kwam ik erachter dat Alcology op Mango Square hier de lokale place to be is. Het uitgaan hier is niet te beschrijven, was westerling ben je hier de koning! Het maakt niet uit hoe je danst of wat je doet, je bent sowieso grappig. Iedereen van onze groep had het goed naar zijn zin, maar Basjan en ik hebben echt de avond van ons leven gehad!

Zondag 17 februari

Zondag zijn we rustig opgestart. De muziek in Alcology was verschrikkelijk hard, dus ik kon sommige dingen nauwelijk horen. Na een ontbijt in ons hotel zijn we naar SM mall gegaan. Een groot winkelcentrum, waar van alles gebeurd en van alles te koop is. De dames wilden graag shoppen, wij als mannen hebben rustig wat rondgelopen. Vorige week had ik een simpel Filipijns horloge gekocht, zodat ik mijn Nederlandse horloge niet continue hoef te dragen en zeker weet dat ie heelhuids terugkomt. Een echte UniSilver, voor omgerekend nog geen 11 euro. Een koopje zou je zeggen, maar helaas lieten er na 5 dagen al een aantal inwendige stripjes los, waardoor de wijzers vast zijn gelopen. Gelukkig heb ik een jaar garantie, dus vandaag heb ik mijn horloge ter reparatie bij een UniSilver shop ingeleverd. Verder heb ik een stofdoek gekocht, een hele hippe met een groen-geel-rood rasta patroon. Deze is eigenlijk bedoeld voor op de motor, maar ik vind het wel lekker om zo'n doek in de jeepney's te gaan dragen. Deze wagens zijn open en het verkeer in Cebu City is erg smerig. Overal zie je zwarte rook en roet uit de uitlaten van oude auto's en motors komen. Na in SM wat te hebben gegeten zijn we naar de Metro mall gegaan. Dit is een goedkope winkel, die in downtown Cebu ligt. Dit is een armer deel van de stad en dat kun je goed zien. Er zijn hier veel kraampjes op straat en overal hangen en zitten mensen, die letterlijk op straat lijken te leven. In de Metro markt zijn Basjan, Frank en ik naar de bovenste verdieping gegaan. We hadden niet zo'n zin om te shoppen en hebben hier een dans show, een soort Idols inclusief jury, gekeken. Erg leuk om te zien.

Dit blog gaat over het afgelopen weekend, doordat ik de afgelopen week niet veel tijd had om mijn verhaal te schrijven. Er is hier veel te doen, dus dat het schrijven er soms bij in schiet is eigenlijk alleen een goed teken.

  • 22 Februari 2013 - 13:32

    Jolien Verheul:

    Hee Jan,

    Volgens mij is het echt waanzinnig om zo'n reis mee te maken (heel leuk om te lezen in ieder geval). Veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Op de Filipijnen met Be More

Vrijwilligerswerk op het eiland Cebu

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2013

Weekend Bohol

08 Maart 2013

Werkweek 3

07 Maart 2013

Weekend Moalboal en Oslob

27 Februari 2013

Werkweek 2

22 Februari 2013

Weekend Liloan
Jan

Komende maand ga ik met Be More naar de Filipijnen. Ik ga aan de slag als vrijwilliger en geef les op een school voor kinderen met een leerachterstand.

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 15388

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 10 Maart 2013

Op de Filipijnen met Be More

Landen bezocht: